lørdag 19. mars 2016

Melbourne del 1

Vi startet dagen tidlig i Lakes Entrance 31.10. Turen ned til Melbourne gikk radig og klokken 14 var vi på plass hos Riley og Aly (våre venner fra Galapagos). Vi fikk lagt i fra oss all bagasjen og de, før vi dro for å levere bilen i Melbourne sentrum. Etter litt om og men fikk vi levert bilen og tok dermed beina fatt. Marie hadde bestemt seg for å besøke en strikkebutikk og etter langt om lenge fant vi denne. Videre spiste vi middag før vi tok toget tilbake til våre australske venner. Kvelden ble tilbrakt i deres leilighet..

Dagen etter var det tid for en mini sightseeing i regi av våre australske venner. Vi startet dagen med en bedre frokost i en av byens «hippe» områder. Deretter tok vi en tur rundt området og strandpromenaden i St. Kilda. Her så vi også Luna Park (som det skulle vise seg hadde en tvilling i Sydney).

Damene fikk dekket shopping –behovet på Queen Victoria Marked. Etter dette dro vi ned igjen til området St. Kilda der dagens første pils ble inntatt. Tanken var å bare ta et par pils, men resten av dagen ble tilbrakt her. Videre på kvelden dro vi videre til en annen bar der Riley sin bror og kamerater holdt til. Her fortsatte vi ut i de sene nattetimer.

Queen Victoria Marked

2 november var en tung dag. Reisefølget kom seg først opp av senga i 11-tiden. Denne dagen måtte vi på kjøpesenter og kjøpe antrekk til Melbourne Cup (dagen etter). Stakkars Riley (som hatet shopping) kjørte oss til senteret og ventet på oss utenfor butikkene. André fikk både kjøpt seg ny dress og pensko. Marie måtte ha kjole og høyhælte sko. Melbourne Cup skulle vi seg å bli en dyr affære. Etter lunsj og shopping i 2-3 timer kunne vi omsider sette kursen tilbake. Etter mer avslapning og måltid hjemme på sofaen var det igjen tid for å legge seg.