mandag 14. desember 2015

Hervey Bay

16 oktober var det tid for transport ned til Hervey Bay. Planen var egentlig å stoppe i Gladstone, men underveis fikk vi ånden over oss. Totalt ble det 12,5 timer og en distanse på i underkant av 100 mil. Det var derfor to slitene, men fornøyde, sjeler som tok inn på Flashpackers (som vi selvfølgelig ikke hadde booket på forhånd, men som heldigvis hadde plass til oss!) sentralt i Hervey Bay. Etter å hva vært oppe 06:00 denne dagen, ble det så en tidlig kveld på reisefølget.

Pga lange og kjedelige veier er det masse skilt som gir deg en
påminnelse om å stoppe for å kvile om du er trøtt
Rest and stay alive! (Favoritten er foreløpig Rest or R.I.P)
Det ble også oppfordret til å spille trivia, med både spørsmål og svar lags veien
Vei så langt øye kan se!
Naturen er ikke særlig spennende...
Litt grønt fant vi
Og litt rødt langs veien
Dagen etter hadde vi ingen planer, da denne ble spart inn gjennom monsteretappen dagen i forveien. Etter frokost fikk vi bestilt en dagstur til Fraser Island påfølgende dag, Deretter tok vi oss en spasertur langs strandpromenaden i byen. I den ene enden gikk vi ut på Urangan Pier, som er en 868 meter lang brygge. Denne ble, inntil midten av 80-tallet, brukt til lasting av skip da det var for grunt nærmere land. Konstruksjonen var da faktisk 1,1 km lang og solid nok til å tåle tog med lastevogner. Vi gikk deretter tilbake til hostelet og slappet av. Utrolig nok hadde vi allerede tilbakelagt 1 mil og Marie sine flip-flop bekledde bein trengte nå hvile.

Stranden
Det gikk fin sti langs hele strandprommenaden, mange km lang
Harvey Bay var en koselig by
Flere pirer langs stranden hvor folk fisket
En tilfeldig pir
Flott utsikt!
Urangan Pier
Senere denne dagen tok vi turen ut igjen til andre delen av strandpromenaden. Her viste det seg å være et stort marked, med både boder, underholdning og karuseller. På veien hjem fikk vi også opplevd en liten barne-parade med havet som tema.